GO

1998

Επιλογή Έργων από την Πινακοθήκη Σύγχρονης Τέχνης Αιτωλοακαρνανίας Χ. & Σ. Μοσχανδρέου Ιεράς Πόλης Μεσολογγίου

Στα πλαίσια της συνεργασίας με Ιδρύματα, Πινακοθήκες και Μουσεία της Ελλάδας, η Δημοτική Πινακοθήκη Πατρών φιλοξένησε την έκθεση επιλεγμένων έργων της συλλογής της ΠΧΣ, με σκοπό την άρθρωση ενός επίκαιρου και έγκυρου εικαστικού λόγου. Παρουσιάστηκαν έργα ζωγραφικής που καλύπτουν τη γενιά του ’30, την περίοδο του Μεσοπολέμου, τη δεκαετία του ’60 καθώς και την περίοδο των τελευταίων 20 ετών.  Η παρουσίαση των έργων ακολούθησε τον τρόπο έκθεσής τους στην Πινακοθήκη στο Μεσολόγγι, έτσι ώστε να διαφανεί το στίγμα και ο χαρακτήρας της. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η επιμελήτρια της έκθεσης Α. Σχινά στο συνοδευτικό κατάλογο της έκθεσης: «Καθένα έργο διαμηνύει το δικό του κόσμο αντίληψης, υποβάλλοντας τις καταστάσεις που ενέπνευσαν το δημιουργό του, μέσα από τους εκφραστικούς τρόπους που ο ίδιος, τη δεδομένη χρονική στιγμή επέλεξε, ώστε να διαπραγματευτεί εικαστικά τα ερεθίσματά του

Η παλαιότερη γενιά εκπροσωπούμενη από τους Κοψίδη, Διαμαντόπουλο, Τσαρούχη, Βασιλείου, Σικελιώτη, Μόραλη, Σπυρόπουλο, Γραμματόπουλο και καλλιτέχνες που διέπρεψαν στο εξωτερικό, όπως ο Στάμος, ο Χριστοφόρου, ο Πιερράκος, ο Περδικίδης κ.α., μέσα από τις μνήμες και την πραγματικότητα, αξιοποιώντας την πολιτιστική μας παρακαταθήκη, διερεύνησαν τη νέα ελληνική ταυτότητα την οποία και αποτύπωσαν στη ζωγραφική τους. Μετά τη δεκαετία του 1960, τα ευρωπαϊκά πρωτοποριακά ρεύματα επηρεάζουν τους Έλληνες καλλιτέχνες, οι οποίοι ανοίγουν ένα γόνιμο διάλογο με τις ευρωπαϊκές τάσεις και σχολές. Η ενότητα της έκθεσης αυτής αντιπροσωπεύεται από τους Τέτση, Σαχίνη, Μαυροϊδή, Μυταρά, Φασιανό, Κανιάρη, Παύλο, Ακριθάκη, Τσόκλη, Ζούνη κ.α.

Με το πέρασμα των χρόνων σταδιακά τροποποιούνται οι αναζητήσεις καλλιτεχνών, με τάση προς το συμβολισμό και την αλληγορία της παράστασης. «Η δυναμική της «γραφής», ο θεματικός και εικονιστικός συσχετισμός καθώς και η επενέργεια χρωμάτων και φωτός, μέσα από εσωτερικευμένες αντιπαραθέσεις» αποτελούν πλέον τις νέες εικαστικές αναζητήσεις, όπως επισημαίνει η Α. Σχινά. Ο Καραβούζης, ο Σόρογκας, ο Χουλιαράς, ο Βενετούλιας συμπληρώνουν ο καθένας με το δικό του τρόπο, όσα επισημαίνουν μέσα από τη ζωγραφική τους ο Ψυχοπαίδης, ο Μπότσογλου, ο Κοκκινίδης, ο Μήλιος.

  

BACK TO TOP